Pressmeddelande på Mynewsdesk, Vinnare av Stora Talarpriset 2010 - Claes Schmidt/SaraClaes

Följande information publicerades på Mynewsdesks webbplats, 2011-11-23.

Pressmeddelande

Stora Talarpriset 2010 tilldelades Claes Schmidt/SaraClaes. Prisutdelningen gjordes under Inspirationsdagen på  Hotel Rival i Stockholm där Claes Schmidt under stående ovationer fick ta emot diplom och trofé - skulpturen "Ypsilon" av glaskonstnären Bertil Vallien. Priset delades ut av Kjell Enhager, vinnare av Stora Talarpriset 2009.

Claes Schmidt är en vinnare med ett viktigt budskap. De människor han möter i sina föreläsningar vill han göra medvetna om att man har fördomar. Och att mångfald är varje människas rätt att vara sig själv, och att tycka om sig själv.

Claes Schmidt/SaraClaes tilldelades Stora Talarpriset 2010 för han;
Med en dubbelsidig spegel, vänd mot sitt eget liv och mot publiken, förmår Claes Schmidt/SaraClaes slå hål på våra mest inrotade fördomar. Lika självklar, såväl med som utan läppstift, tar han humorn till hjälp för att tala allvar om det som skrämmer, oroar och upprör. Ett steg mot förändring kan vara släppa ut sin egen Sara ur garderoben. Men det kan lika gärna börja med en föreläsning med Claes.

Kort om Claes Schmidt/SaraClaes
Claes Schmidt/SaraClaes är en av Sveriges mest populära föreläsare just nu. Hans specialitet är mångfald. Han hävdar att mångfald är en överlevnadsfråga och hans uppfattning är att vi skiljer oss åt på alla tänkbara sätt – i åsikter och politisk tillhörighet, kulturell och geografisk bakgrund, religion, ålder och utbildning, kön, sexuell läggning – listan kan göras hur lång som helst. Det normala är helt enkelt en illusion.

Claes Schmidt är entreprenör, marknadschef och inspiratör som under 16 år drivit nöjes- och konferensanläggningen Slagthuset i Malmö tillsammans med sin fru Anita. Han blev känd över hela landet när han 2003 valde att bli offentlig även som ”SaraClaes”, en man som mår bra av att ibland klä sig i kvinnokläder. Det ledde till en intensiv uppmärksamhet i tidningar och tv under lång tid framöver. Det gjorde honom också till en flitigt anlitad föreläsare.

Läs även mer om Claes Schmidt/SaraClaes på , www.skillspartner.com  eller på www.saraclaes.se

Hedersomnämnanden i Stora Talarpriset 2010 tilldelades Tina Thörner, Göran Adlén, Fredrik Härén, Christer Olsson

Stora Talarpriset – ett oberoende pris med fristående jury
Stora Talarpriset är instiftat för att premiera personer som förmedlar inspiration, kunskap och insikter av bestående värde. Det är en oberoende tävling öppen för alla, och pristagaren utses av en fristående jury. I juryn för Stora Talarpriset 2010 ingår journalisterna Maja Aase och Gabriella Ahlström, retorikexperten Lars JO Larsson och Katarina Nordlund, vd Skillspartner. Juryns urval av de som gick vidare till juryn baseras på både filmade inslag och liveföreläsningar, referenser och betygssammanställningar från föreläsningar under 2010.

Läs mer på www.skillspartner.com

Sveriges favoritföreläsare 2020
Göran Adlén – trender och omvärldsanalys
Thomas Fogdö – motivation och prestation
Fredrik Härén – trender, omvärld, kreativitet
Annika R Malmberg – framgång och personlig utveckling
Christer Olsson – attityder och ledarskap
Kay Pollak – personlig utveckling
Mi Ridell – kommunikation och kroppsspråk
Claes Schmidt/SaraClaes – attityder, värderingar och mångfald
Ola Skinnarmo – team, mål och inspiration
Tina Thörner – Inspiration, motivation och positiva tankar
Mia Törnblom – personlig utveckling och självkänsla
PG Wettsjö – vinnande kommunikation och försäljning

(enligt röstningen i Stora Talarpriset 2010)

Läs Mynewsdesks pressmeddelande här

Om Skillspartner
Skillspartner är en av Sveriges ledande talarförmedlingar.

Bland våra samarbetspartners finns kunniga och intressanta föreläsare, experter, utbildare, inspiratörer och moderatorer och debattledare. Inte bara från Sverige, utan från hela världen.

Med vår stora erfarenhet kan vi skräddarsy allt från korta seminarier och föreläsningar till utbildningsprogram. Vi hjälper våra kunder att välja rätt föreläsare/utbildare/moderator till rätt tillfälle/evenemang.

Frågor och information
Katarina Nordlund, telefon 08-411 76 00, e-post: katarina.nordlund@skillspartner.com

Fyll i namn, e-post samt ditt meddelande och skicka sedan formuläret så kontaktar vi dig inom kort.