Pressmeddelande på Mynewsdesk, Hedersomnämnande 2009

Följande information publicerades på Mynewsdesks webbplats, 2010-02-10.

Pressmeddelande

Stora Talarpriset 2009 tilldelades Kjell Enhager. Det delades ut vid Skillspartners Inspirationsdag den 8/2 2010 på Hilton Slussen Hotel i Stockholm.

Kjell Enhager tilldelades Stora Talarpriset 2009 för
att han  under många år har visat att han är ”onormalt” bra på att göra människor bättre än de tror att de kan bli. Med sin kunskap, retoriska skicklighet och sprudlande energi fångar han publikens intresse och gör ett intryck som räcker längre. Målet är att nå Världsklass. Kjell har haft stor betydelse för många människors personliga utveckling.

Läs mer om Kjell Enhager, www.skillspartner.com

Stora Talarpriset är instiftat för att premiera personer som förmedlar inspiration, kunskap och insikter av bestående värde.

Hedersomnämnanden i Stora Talarpriset 2009 tilldelades

Göran Adlén
Med suveränt grepp om ord, bilder och associationer botaniserar Göran Adlén lustfyllt i de trender och mekanismer som styr och omskapar vår tid. Utan att för en sekund tappa tråden eller förlora skärpa bjuder han i de mest skilda sammanhang och oavsett ämne sin publik på hisnande underhållande aha-upplevelser.

Claes Schmidt/SaraClaes
När Claes Schmidt befriade sin andra hälft SaraClaes från ett halvt liv i garderoben, blev han inte bara hel själv utan fick också en mängd nya insikter. Med humor, skärpa och äkthet i varje uttryck ställer han frågor kring normalitet  och fördomar på sin spets. Och påminner om allas vår möjlighet att vara oss själva istället för att försöka likna alla andra.

Ola Skinnarmo
Ola Skinnarmo är föreläsaren som lever sitt budskap. Ständigt aktuell, nu med sin nyligen genomförda expedition till Nordostpassagen, delar Ola frikostigt med sig av erfarenheter om vikten av samarbete och planering för att nå mål. Genom en enkel, jordnära och pragmatisk stil inspirerar Ola människor att söka sina egna mål och visar med sig själv som bästa exempel att allt är möjligt.

Läs mer om Göran Adlén, Claes Schmidt/SaraClaes och Ola Skinnarmo, www.skillspartner.com

Juryn
En oberoende jury har utsett vinnaren av Stora Talarpriset bland de nominerade bidragen. Juryn består av journalisterna radiomannen Erik Blix och journalisten och författarinnan Gabriella Ahlström, skådespelaren Lennart R Svensson, författaren och föreläsaren Mike Florette samt Katarina Nordlund, vd för talarförmedlingen Skillspartner.

Frågor och information
Katarina Nordlund, telefon 08-411 76 00, e-post: katarina.nordlund@skillspartner.com
Mats Gröndahl, telefon 08-411 76 00, e-post: mats.grondahl@skillspartner.com

Läs Mynewsdesks pressmeddelande här

Om Skillspartner
Skillspartner är en av Sveriges ledande talarförmedlingar.

Bland våra samarbetspartners finns kunniga och intressanta föreläsare, experter, utbildare, inspiratörer och moderatorer och debattledare. Inte bara från Sverige, utan från hela världen.

Med vår stora erfarenhet kan vi skräddarsy allt från korta seminarier och föreläsningar till utbildningsprogram. Vi hjälper våra kunder att välja rätt föreläsare/utbildare/moderator till rätt tillfälle/evenemang.

Fyll i namn, e-post samt ditt meddelande och skicka sedan formuläret så kontaktar vi dig inom kort.